مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی به عنوان یکی از زیر مجموعه های معاونت توسعه مدیریت و منابع، تامین کننده نیازهای پشتیبانی واحدهای تابعه استان و ارائه دهنده خدمات رفاهی و ورزشی به کارکنان خدوم و زحمت کش در دانشگاه علوم پزشکی ایران و نیز سیاستگذار و برنامه ریز در سطح کلان محدوده تحت پوشش خود می باشد. انجام کلیه امور جاری، عمومی و تخصصی، شامل: خرید و تامین تجهیزات تخصصی، انواع معاملات عمده، خرید و تامین انواع مواد و لوازم مصرف شدنی، تجهیزات اداری و سخت افزاری، برگزاری همایش ها و سمینارها، انجام تعمیرات ساختمان و خودرو، امور مهندسی و نگهداشت فضا، تاسیسات و تجهیزات، تامین سوخت خودروهای دولتی، تامین آژانس، بلیط هواپیما، خدمات نظافت و پذیرایی، انبار داری، تلفن، خدمات قراردادهای عمومی، هزینه های آب، برق، گاز در کنار ارائه مجموعه ای از خدمات رفاهی و ورزشی به کارکنان، از جمله وظایف این مدیریت می باشد؛ به طوری که انجام شایسته این امور نقش بسزایی در پیشرفت فعالیت های تخصصی معاونت ها و احدهای ستادی و نیز ایجاد رضایت مندی، افزایش نشاط و انگیزه مدیران و کارکنان و به دنبال آن، تحقق اهداف عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد داشت.
شرح وظایف مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی
- کنترل و نظارت و سازماندهی فعالیت های مربوطه و تقسیم کار و تعیین وظایف و حدود مسئولیت و اختیارات واحدهای تحت سرپرستی
-
ایجاد هماهنگی امور واحدهای تحت سرپرستی با خط مشی ها .قوانین و مقررات تعیین شده در چهار چوب برنامه های تعیین شده و نظارت بر حسن اجرای آن
-
صدور دستور و اجرای بخشنامه ها. آیین نامه ها و ضوابط ومقررات اداری مربوطه
-
اتخاذ تصمیمات لازم جهت برگزاری مناقصات و مزایده های دانشگاه و واحدهای تابعه
- تأمین فضا و تدارک تجهیزات و امکانات و وسایل اداری جهت ارائه خدمات
- مدیریت و اجرای کلیه امور مربوط به فرآیندهای پشتیبانی از واحدهای مختلف دانشگاه
- مدیریت و اجرای کلیه فعالیتهای ورزشی اعم از مسابقات،اردوها،اعزام به رقابتهای کشوری،المپیادها و استانی
- مدیریت، کنترل و برنامه ریزی کلیه فعالیتها در خصوص نگهداری ابنیه و ساختمان، تأسیسات، فضای سبز، مخابرات، برق و ...
- مدیریت و پیش بینی اعتبار لازم در خصوص کلیه خریدهای تدارکاتی، ملزومات و تجهیزات مورد نیاز در بخشهای مختلف دانشگاه.
- نظارت بر حسن اجرای عملکرد پیمانکاران مرتبط با مدیریت.
- مدیریت، تنظیم و آماده سازی شرایط قراردادهای عمومی و فنی با پیمانکاران.
- تهیه و ارائه طرحهای پیشنهادی در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی در سطح دانشگاه.
- برنامه ریزی، پیگیری و اجرای کلیه تعاملات مورد نیاز با سایر سازمانها در راستای اهداف تعیین شده دانشگاه.
- مدیریت و برنامه ریزی و ارائه طرحهای مربوط به کنترل و کاهش هزینه های غیر ضروری در دانشگاه.
- مدیریت، نظارت و توسعه امور رفاهی کارکنان دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای آن ها
- برنامه ریزی و نظارت بر عملیات خدماتی ، تدارکاتی ، انبارداری ، تعمیرات و نگهداری خودروها