خرید و تدارکات یکی از قدیمی ترین فعالیتهای سازمانها برای دستیابی به اهداف است. مقصود از خرید، تنها برآوردن نیازمندیها نیست، بلکه هدف از خرید، دستیابی به اقلام مورد نیاز ، طبق زمانبندی و کیفیت مورد نیاز است.وظیفه اصلی کارپردازی خرید و نگهداری تجهیزات ، ملزومات و مواد مورد نیاز است .هدف اداره کارپردازی و تدارکات تهیه کالای مرغوب با قیمت مناسب و در زمان مناسب می باشد و همچنین عملکرد صحیح این واحد باعث پیشرفت صحیح مدیریت در جهت مطلوب می گردد .

 

اهمیت دیگر فرآیندهای خرید و تدارکات از آنجا ناشی می شود که خرید و تدارکات در رابطه مستمر و دائمی با تمامی بخشهای سازمان، از جمله: مالی، انبارداری، پرسنلی، تولید، تعمیر و نگهداری، طراحی و تحقیق و توسعه، مهندسی و ... بوده، رابطه کاری کم و بیش فعالی با تمامی ارکان سازمان دارد. چنین ارتباط هایی هنگامی اهمیت خود را بیشتر نمایان خواهد کرد که بدانیم بخش خرید و تدارکات نقش رابط و واسطه معتبری بین ارکان داخلی یک سازمان، با بسیاری از مراکز خارج از سازمانی را نیز ایفا می‌کند. علاوه بر بخشها، فرایندهای بسیاری نیز در سازمانها  به وسیله فرایند خرید و تدارکات به یکدیگر پیوند می خورند.

مدیریت خرید ترکیبی از کارشناسی کیفیت و قیمت تجهیزات و ملزومات ، مدیریت توزیع و مدیریت پشتیبانی و خرید می باشد. بخش خرید و تدارکات از فرآیند تهیه تا توزیع کامل تجهیزات و ملزومات و خدمات پس از فروش را در بر میگیرد 

 

هدف هر فعالیت تجاری و  بازرگانی  وسازمانهای ارائه دهنده خدمت تنها از طریق ترکیب مناسب ۵M ( ماشین –نیروی انسانی - مواد-  سرمایه و مدیریت) امکان پذیر است.در نظام سلامت که ماهیت آن لزوماً ارایه  خدمت می باشد و با سلامت انسانها سرو کار دارد خرید  کار آمد  تجهیزات پزشکی وکالاهای پزشکی در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی ودرمانی بسیار حائز  اهمیت است.

    

هدف:

هدف اصلی این واحد مدیریت خرید است و عملکرد صحیح آن باعث پیشرفت سازمان در جهت مطلوب می باشد. تلاش کلیه همکاران این واحد انجام فرآیند خرید به نحو مطلوب با در نظر گرفتن ۵ اصل (کیفیت مطلوب، مقدار مناسب، قیمت مناسب، منبع مناسب و زمان مناسب) می‌باشد.

 


شرح وظایف:

 

۱) پیش بینی خرید اقلام مصرفی و غیر مصرفی مورد نیاز ستادی و واحدهای تابعه بر اساس اعتبارات تخصیص یافته

۲) برنامه ریزی و هماهنگی تهیه کالاها، ملزومات و وسایل موردنیاز واحدهای ذیربط

۳) مدیریت خرید، جهت بهره وری و کاهش هدر رفت اعتبارات و موجودی ها در انبار سازمان

۴) بهبود و توسعه سیاست ها و روش های خرید جهت رسیدن به اهداف با کمترین بهای ممکن

۵) برقراری روابط مداوم و سالم با فروشندگان جهت خرید عاقلانه و رقابتی

۶) تهیه بانک اطلاعات از فروشندگان و پیمانکاران جهت جایگزینی مطمئن برای عرضه کالاهای انحصاری

۷) مشارکت در تجهیز مراکز جدیدالاحداث

۸) حمایت از واحدهای تابعه از طریق پیگیری مداوم و تهیه تجهیزات و خدمات مورد نیاز

۹) اجرای فرایند انتخاب و انتصاب  و آموزش مسئولین تدارکات و تدوین جزوات آموزشی مربوطه

۱۰) آموزش اصول وروشهای فرآیند خرید کالا  به کارپردازان واحدهای تابعه

۱۱) برگزاری استعلام بهای خرید کالا پس از تأمین اعتبار

۱۲) تشخیص و تعیین مبلغ  تنخواه گردان جهت کارپردازان حوزه ستادی

۱۳) بررسی اسناد مربوط به خرید و تطبیق با آئین نامه مالی معاملاتی دانشگاه

۱۴) تهیه گزارش از کالاهای نامرغوب و بلامصرف خریداری شده

۱۵) بررسی و تجزیه تحلیل وضعیت بازار و آگاهی از نوسانات قیمت ها و  انتخاب کالای مرغوب و استاندارد 

۱۶) نظارت بر تکمیل اسناد مالی تنظیم شده توسط کارپردازان

۱۷) پیگیری نواقص اسناد مالی تنظیم شده و صدور چک فروشندگان

۱۸) فراهم نمودن فرصت های یکسان برای دسترسی کلیه متقاضیان در استعلام خرید کالا و تجهیزات

۱۹) اصلاح ،ارتقاء و نظارت بر فرآیند خرید در واحدهای تابعه دانشگاه

۲۰) فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب جهت استفاده از کالاهای ایرانی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی

۲۱) کاهش هزینه های مصرفی از طریق برآورد متمرکز نیازها و صدور درخواست خرید کلی

۲۲) بهبود روشهای خرید و ارتقای کیفیت خدمات و کالا

۲۳) هماهنگی و تامین امکانات و اقلام مورد نیاز جهت برگزاری همایش‌ها، اعیاد و ... 

۲۴) مدیریت بر انجام امور تشریفات، پذیرایی جلسات با هماهنگی مدیریت روابط عمومی

۲۵) تهیه و ثبت فرم های مالیاتی جهت ارائه به اداره امور مالیات

۲۶) برنامه ریزی، نظارت و مدیریت بر هزینه های انرژی و ارایه راهکارهای کاهش هزینه

۲۷) مشارکت در تدوین شاخص ها و چک لیست های نظارتی واحدهای تابعه

۲۸) تهیه بانک اطلاعاتی پرسنل تدارکات واحدهای تابعه

۲۹) سرعت عمل و دقت نظر و اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم در موارد بحرانی وپیش بینی نشده

۳۰) مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی سالیانه مدیریت خدمات پشتیبانی

۳۱) شرکت در جلسات درون بخشی و برون بخشی و استفاده از راهبرد آن با هماهنگی مقام مافوق

۳۲) همکاری و مشارکت در طراحی و تدوین آئین نامه هاو دستورالعمل های خرید و تدارکات

۳۳) نظارت بر کلیه امور مربوط به کار پردازی مدیریت و راهنمایی کارکنان تحت سرپرستی

۳۴) راهنمایی و پاسخگویی مسؤولانه به مراجعه کنندگان 

۳۵) پیگیری در زمینه امور بیمه انبارهای ستاد و سایر واحد های تابعه دانشگاه

۳۶)انجام سایر امور محوله در راستای اهداف مدیریت حسب دستور مقام مافوق

۳۷پیگیری ایمن سازی انبار ها

۳۸تهیه و تصویب  فرآیندخرید کالا  

 

همکاران اداره تدارکات و کارپردازی عبارتند از: 

 

 

اداره تدارکات و انبار


ردیف

نام و نام خانوادگی سمت    شماره داخلی 
1 محرمعلی یعقوبی کارپرداز
  1. پیگیری اخذ استعلام بها در خصوص اقلام مورد نیاز از فروشندگان و تامین کنندگان معتبر و گزارش آن به مقام مافوق
  2. پیگیری، هماهنگی و  انجام خرید، اقلام و اجناس مورد نیاز حسب دستور مقام مافوق در چارچوب ضوابط خرید و کارپردازی
  3. تهیه و تنظیم صورتجلسه های مربوط به خرید کالا و صدور سند مالی کارپردازی ارائه آن به اداره مربوطه
  4. گزینش بهترین نوع کالا و مواد جهت خرید
  5. رعایت آئین نامه مالی و معاملاتی در انجام خرید
  6. انجام خرید های رایانه ، تعمیرات لوازم اداری ، لوازم التحریر و شوینده
2178
2 آرش نباتی کارپرداز
  1. پیگیری اخذ استعلام بها در خصوص اقلام مورد نیاز از فروشندگان و تامین کنندگان معتبر و گزارش آن به مقام مافوق
  2. پیگیری، هماهنگی و  انجام خرید، اقلام و اجناس مورد نیاز حسب دستور مقام مافوق در چارچوب ضوابط خرید و کارپردازی
  3. تهیه و تنظیم صورتجلسه های مربوط به خرید کالا و صدور سند مالی کارپردازی ارائه آن به اداره مربوطه
  4. گزینش بهترین نوع کالا و مواد جهت خرید
  5. رعایت آئین نامه مالی و معاملاتی در انجام خرید
  6. انجام خرید های رایانه ، تعمیرات لوازم اداری ، لوازم التحریر و شویند
  7. انجام خرید های تاسیسات ، موتورخانه ، مهدکودک، تشریفات

 2111

3 بهنام بیاد کارپرداز  
  1. پیگیری اخذ استعلام بها در خصوص اقلام مورد نیاز از فروشندگان و تامین کنندگان معتبر و گزارش آن به مقام مافوق
  2. پیگیری، هماهنگی و  انجام خرید، اقلام و اجناس مورد نیاز حسب دستور مقام مافوق در چارچوب ضوابط خرید و کارپردازی
  3. تهیه و تنظیم صورتجلسه های مربوط به خرید کالا و صدور سند مالی کارپردازی ارائه آن به اداره مربوطه
  4. گزینش بهترین نوع کالا و مواد جهت خرید
  5. رعایت آئین نامه مالی و معاملاتی در انجام خرید
  6. انجام خرید های رایانه ، تعمیرات لوازم اداری ، لوازم التحریر و شوینده

2350

5 علی قربانی انباردار
  1.  تحویل و کنترل کالای وارده به انبار و امضا قبوض و فرمها و اسناد مربوطه
  2. کنترل کالاها از لحاظ انطباق کمی و کیفی با نمونه‌ها و مشخصات مندرج در حواله و اسناد و درخواستها در هنگام تحویل و تحول
  3. تعیین مکان مناسب برای انبار کردن انواع کالاها با توجه به نوع، وزن، حجم و میزان مصرف آنها
  4. رسیدگی به موجودی انبارها و آگاه کردن کارپردازان برای تجدید سفارش
  5. انجام مراقبتهای لازم در حفاظت و ایمنی انبارها برای جلوگیری از فساد، شکستگی و دیگر خطرات منجمله ایمنی در زمان آتش‌سوزی
  6. طبقه‌بندی و شماره‌گذاری اجناس و مواد انبار برای قراردادن آنها در مکان مناسب و در صورت نیاز الصاق برچسب به آنها
  7.  رسیدگی به موجودیهای انبار و صورت‌برداری از کالاهای موجود در فواصل معین
  8.   تهیه گزارش مالی انبار و قیمت اجناس ورودی به انبار و نیازمندیهای مربوطه
  9. انجام امور انبارگردانی و ارائه گزارشات ادواری و موردی از موجودی انبار به مسئولین مربوطه
  10. پیگیری نصب و راه اندازی سیستم های رایانه ای کنترل موجودی و انبار در مجموعه جهاد دانشگاهی
  11. شناسایی کالاهای راکد قبل از رسیدن تاریخ انقضاء آن و نیز خرید کالاهای مورد نیاز واحدها و شارژ انبار قبل از صفرشدن کالاها

2115

5 عباس عابدی انباردار
  1. تحویل و کنترل کالای وارده به انبار و امضا قبوض و فرمها و اسناد مربوطه
  2. کنترل کالاها از لحاظ انطباق کمی و کیفی با نمونه‌ها و مشخصات مندرج در حواله و اسناد و درخواستها در هنگام تحویل و تحول
  3. تعیین مکان مناسب برای انبار کردن انواع کالاها با توجه به نوع، وزن، حجم و میزان مصرف آنها
  4. رسیدگی به موجودی انبارها و آگاه کردن کارپردازان برای تجدید سفارش
  5. انجام مراقبتهای لازم در حفاظت و ایمنی انبارها برای جلوگیری از فساد، شکستگی و دیگر خطرات منجمله ایمنی در زمان آتش‌سوزی
  6. طبقه‌بندی و شماره‌گذاری اجناس و مواد انبار برای قراردادن آنها در مکان مناسب و در صورت نیاز الصاق برچسب به آنها
  7.  رسیدگی به موجودیهای انبار و صورت‌برداری از کالاهای موجود در فواصل معین
  8.   تهیه گزارش مالی انبار و قیمت اجناس ورودی به انبار و نیازمندیهای مربوطه
  9. انجام امور انبارگردانی و ارائه گزارشات ادواری و موردی از موجودی انبار به مسئولین مربوطه
  10. پیگیری نصب و راه اندازی سیستم های رایانه ای کنترل موجودی و انبار در مجموعه جهاد دانشگاهی
  11. شناسایی کالاهای راکد قبل از رسیدن تاریخ انقضاء آن و نیز خرید کالاهای مورد نیاز واحدها و شارژ انبار قبل از صفرشدن کالاها

2115

6 امیرحسین یوسفی کارپرداز
  1. پیگیری اخذ استعلام بها در خصوص اقلام مورد نیاز از فروشندگان و تامین کنندگان معتبر و گزارش آن به مقام مافوق
  2. پیگیری، هماهنگی و  انجام خرید، اقلام و اجناس مورد نیاز حسب دستور مقام مافوق در چارچوب ضوابط خرید و کارپردازی
  3. تهیه و تنظیم صورتجلسه های مربوط به خرید کالا و صدور سند مالی کارپردازی ارائه آن به اداره مربوطه
  4. گزینش بهترین نوع کالا و مواد جهت خرید
  5. رعایت آئین نامه مالی و معاملاتی در انجام خرید
  6. انجام خرید های بلیط هواپیما

2120

Template settings