برخی از شرح وظایف اداره:
۱) نظارت بر اجرای خدمات عمومی و امورمربوط به نگهداری و محوطه سازی ستاد مرکزی و مجموعه انبارهای
۲) بازدید مستمر و روزانه از کلیه قسمتها، اتاقها، ساختمان ها، محوطه، خیابانها و مراقبت بر امر نظافت وپاکسازی آنها براساس چک لیست و شاخص های نظارتی
۳) نظارت بر جمع آوری زباله هاو ضایعات و انتقال آنها به محل های تعیین شده
۴) نظارت بر اجرای مفاد قراردادهای مرتبط با اداره خدمات و امور عمومی
۵) تحویل تجهیزات آبدارخانه و کنترل و مدیریت در آماده سازی آن جهت تدارک پذیرایی کارکنان
۶) پیگیری و کنترل در آماده سازی دستگاه های نظافتی و انجام سرویس های موردنیاز آنها
۷) ایجاد روحیه مشارکت وهمکاری در پرسنل تحت سرپرستی و ارائه آموزشهای لازم به آنها در خصوص رعایت اصول ادب و نزاکت در برخورد با دیگران
۸) همکاری و نظارت بهینه در اجرای عملیات سمپاشی به صورت مداوم و فصلی
۹) پیش بینی های لازم در مورد جلوگیری از مخاطرات آتش سوزی و همکاری درتهیه دستورالعمل و نظارت بر انجام تمرینات آتش سوزی برای آگاهی پرسنل خدمات عمومی در مواقع اضطراری
۱۰) نظارت بر نقل و انتقال وسایل و تجهیزات اداری و اموال منقول و غیر منقول واحدهای ستادی
۱۱) نظارت بر شستشو و ضد عفونی نمودن تی ها پس ازنظافت
۱۲) تهیه و نظارت بر استفاده از لباس کار،چکمه و دستکش هنگام نظافت سرویس های بهداشتی و رعایت موارد بهداشت شخصی توسط پرسنل خدمات عمومی
۱۳) تنظیم ساعات کار پرسنل خدمات عمومی، تعیین محل خدمت آنها با هماهنگی مسئولین ذیربط و کنترل افراد تحت نظارت و تقسیم کار بین آنها
۱۴) کنترل وضعیت پرسنل خدمات عمومی از لحاظ داشتن گواهی عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد به مواد مخدر و داشتن توانایی جسمی و کارت سلامت
۱۵) همکاری و مشارکت در برگزاری همایش ها، اعیاد، مراسم، ، جلسات و نشست ها و ... و نظارت بر آماده نمودن امکانات مورد نیاز
۱۶) نظارت بر عملکرد شرکت طرف قرارداد ستاد مرکزی در امر حمل زباله و ضایعات ناشی از عملیات ساختمانی و فضای سبز
۱۷) بررسی و نظرسنجی در خصوص مشکلات خط مسیرهای ایاب و ذهاب و اصلاح موارد قرارداد جدید
۱۸) تدوین جزوات آموزشی جهت پرسنل خدمات عمومی
۱۹) مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی سالیانه مدیریت خدمات پشتیبانی
۲۰) بهبود فرآیند نظارت و ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه در امور خدمات عمومی
۲۱) طراحی و فضا سازی محوطه پردیس همت با کمک همکاران و مشاوران فضای سبز
۲۲) اصلاح و ارتقاء فرآیند کار در واحد خدمات
۲۳) استفاده از بازخوردهای اطلاعاتی به سیستم، جهت اصلاح و بهبود روش ها و رویه ها
۲۴) کاهش هزینه های مصرفی مواد شوینده و لوازم و تجهیزات نظافت از طریق برآورد متمرکز نیازها و صدور درخواست خرید
۲۵) شرکت در جلسات درون بخشی و برون بخشی و استفاده از راهبردهای جلسه با هماهنگی مقام مافوق
۲۶) منطقی سازی هزینههای خدمات پشتیبانی واحدهای تابعه و بکارگیری فنون مدیریت سبز در راستای بهینه سازی مصرف حاملهای انرژی در واحدهای تابعه دانشگاه
۲۷) مدیریت در جهت توسعه مهارت و توانایی های انجام کار کارکنان خدمات عمومی
۲۸) برنامه ریزی و اصلاح فرآیند در جهت صرفه جویی در مصرف آب برای فضای سبز و آبهای مازاد اتاقهای ستادی دانشگاه
۲۹) مدیریت توزیع نیروهای خدمات عمومی مازاد بین واحدهای متقاضی
۳۰) مدیریت بر انجام امور تشریفات، ایاب و ذهاب، پذیرایی و محل تشکیل جلسات با هماهنگی با واحدهای دانشگاه جهت میهمانان
۳۱) ارائه گزارشهای توجیهی لازم به مقام مافوق در خصوص وظایف مربوط به واحدهای زیر مجموعه
۳۲) بررسی ، برنامه ریزی و اقدام موارد ضروری برای برخی فصول سال (مانند فصلهای بارش برف و باران)
۳۳) بررسی و شناخت نارسایی ها و مشکلات حوزه مدیریت و اهتمام در جهت رفع آنها
۳۴) انجام سایر امور محوله در راستای اهداف مدیریت حسب دستور مقام مافوق