اداره خدمات و امور عمومی به عنوان یکی از ادارات زیر مجموعه حوزه مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی می باشد که از اهم وظایف و مسئولیت های آن می توان ارائه خدمات و همچنین پشتیبانی واحدهای دانشگاه در زمینه فعالیت­های عمومی را نام برد.

اداره خدمات عمومی شامل بخشهای اصلی واحد خدمات عمومی و نظافت (آبدارچی و نظافتچی)، واحد نقلیه، واحد ایاب و ذهاب کارکنان، واحد فضای سبز، واحد نامه رسانی بوده که خود به بخش های دیگری تقسیم میگردند.

نظافت و خدمات عمومی بخشی از وظایف اصلی موسسات  و سازمان هاست. این وظیفه برای گردش کار صحیح موسسات بهداشتی و درمانی نیز ضروری است. وظیفه بخش مذکور این است که برای مراجعین و کارکنان، شرایط و مشخصات ایمنی را ایجاد کند به نحوی که با برنامه ریزی علمی شرایط مطلوب برای کنترل پیشگیری از آلودگی در سازمان به وجود آید . احیاء ساختار سازمانی مبتنی بر وظایف عملکردی اداره انجام امور اداری مربوط به کارکنان تحت پوشش شرکت شاغل در دانشگاه نظارت بر سرویس ایاب و ذهاب کارکنان ساماندهی امور نقلیه دانشگاه نظارت و ساماندهی خودروهای طرف قرارداد دانشگاه ارتباط موثر و مستمر و نظارت بر عملکرد ادارات امور عمومی نظارت بر عملکرد شرکت خدماتی و پشتیبانی طرف قرارداد با دانشگاه نظارت بر عملکرد پیمانکار فضای سبز دانشگاه.

کیفیت کار امور خدمات به منظور کسب موفقیت در ایجاد یک محیط ایمن، دلچسب و کارآمد برای مراجعین و کارکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد .

برخی از شرح وظایف اداره:

 

۱) نظارت بر اجرای خدمات عمومی و امورمربوط به نگهداری و محوطه سازی ستاد مرکزی و مجموعه انبارهای

۲) بازدید مستمر و روزانه  از کلیه قسمتها، اتاقها، ساختمان ها، محوطه، خیابانها و مراقبت بر امر نظافت وپاکسازی آنها  براساس چک لیست و شاخص های نظارتی

۳) نظارت بر جمع آوری زباله هاو ضایعات و انتقال آنها به محل های تعیین شده

۴) نظارت بر اجرای مفاد قراردادهای مرتبط با اداره خدمات و امور عمومی

۵) تحویل تجهیزات آبدارخانه و کنترل و مدیریت در آماده سازی آن جهت تدارک پذیرایی کارکنان

۶) پیگیری و کنترل در آماده سازی دستگاه های نظافتی و انجام سرویس های موردنیاز آنها

۷) ایجاد روحیه مشارکت وهمکاری در پرسنل تحت سرپرستی و ارائه آموزشهای لازم به آنها در خصوص رعایت اصول ادب و نزاکت در برخورد با دیگران

۸) همکاری و نظارت بهینه در اجرای عملیات سمپاشی به صورت مداوم و فصلی

۹) پیش بینی های لازم در مورد جلوگیری از مخاطرات آتش سوزی و همکاری درتهیه دستورالعمل و نظارت بر انجام تمرینات آتش سوزی برای آگاهی پرسنل خدمات عمومی در مواقع اضطراری

۱۰) نظارت بر نقل‌ و ‌انتقال وسایل و تجهیزات اداری و اموال منقول و غیر منقول واحدهای ستادی

۱۱) نظارت بر شستشو و ضد عفونی نمودن تی ها پس ازنظافت 

۱۲) تهیه و نظارت بر استفاده از لباس کار،چکمه و دستکش هنگام نظافت سرویس های بهداشتی  و رعایت موارد بهداشت شخصی توسط پرسنل خدمات عمومی

۱۳) تنظیم ساعات کار پرسنل خدمات عمومی، تعیین محل خدمت آنها با هماهنگی مسئولین ذیربط و کنترل افراد تحت نظارت و تقسیم کار بین آنها

۱۴) کنترل وضعیت پرسنل خدمات عمومی از لحاظ داشتن گواهی عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد به مواد مخدر و داشتن توانایی جسمی و کارت سلامت

۱۵) همکاری و مشارکت در برگزاری همایش ها، اعیاد، مراسم، ، جلسات و نشست ها و ...  و نظارت بر  آماده نمودن امکانات مورد نیاز

۱۶) نظارت بر عملکرد شرکت طرف قرارداد ستاد مرکزی در امر حمل زباله و ضایعات ناشی از عملیات ساختمانی و فضای سبز

۱۷) بررسی و نظرسنجی در خصوص مشکلات خط مسیرهای ایاب و ذهاب و اصلاح موارد قرارداد جدید

۱۸) تدوین جزوات آموزشی جهت پرسنل خدمات عمومی

۱۹) مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی سالیانه مدیریت خدمات پشتیبانی

۲۰) بهبود فرآیند نظارت و ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه در امور خدمات عمومی

۲۱) طراحی و فضا سازی محوطه پردیس همت با کمک همکاران و مشاوران فضای سبز

۲۲) اصلاح و ارتقاء فرآیند کار در واحد خدمات

۲۳) استفاده از بازخوردهای اطلاعاتی به سیستم، جهت اصلاح و بهبود روش ها و رویه ها

۲۴) کاهش هزینه های مصرفی مواد شوینده و لوازم و تجهیزات نظافت از طریق برآورد متمرکز نیازها و صدور درخواست خرید

۲۵) شرکت در جلسات درون بخشی و برون بخشی و  استفاده از راهبردهای جلسه با هماهنگی مقام مافوق

۲۶) منطقی سازی هزینه‌های خدمات پشتیبانی واحدهای تابعه و بکارگیری فنون مدیریت سبز در راستای بهینه سازی مصرف حامل‌های انرژی در واحدهای تابعه دانشگاه 

۲۷) مدیریت در جهت توسعه مهارت و توانایی های انجام کار کارکنان خدمات عمومی

۲۸) برنامه ریزی و اصلاح فرآیند در جهت صرفه جویی در مصرف آب برای فضای سبز و آبهای مازاد اتاقهای ستادی دانشگاه

۲۹) مدیریت توزیع نیروهای خدمات عمومی مازاد بین واحدهای متقاضی 

۳۰) مدیریت بر انجام امور تشریفات، ایاب و ذهاب، پذیرایی و محل تشکیل جلسات با هماهنگی با واحدهای  دانشگاه جهت میهمانان 

۳۱) ارائه گزارشهای توجیهی لازم  به مقام مافوق در خصوص وظایف مربوط به واحدهای زیر مجموعه   

۳۲) بررسی ، برنامه ریزی و اقدام موارد ضروری برای برخی فصول سال (مانند فصلهای بارش برف و باران)

۳۳) بررسی و شناخت نارسایی ها و مشکلات حوزه مدیریت و اهتمام در جهت رفع آنها

۳۴) انجام سایر امور محوله در راستای اهداف مدیریت حسب دستور مقام مافوق

 

 

Template settings